Поради батькам

/Files/images/mulyarevich/первый-класс.jpg Ваша дитина стала школярем

Щоб рости і бути щасливою,дитині потрібна любов,упевненість у своїх силах,у своїй значущості для нас, дорослих.(Я. Корчак)

Як будь – яка дорога починається з перших кроків, а будь – яка будова з фундаменту, так і становлення людської особистості бере початок з сім’ї.

Вплив сім’ї на дитину унікальний, а багато в чому й незмінний. У сім’ї особистість формується в природних умовах, вихователі тут – найближчі і найдорожчі для дитини люди, з якими вона постійно спілкується та яким цілковито довіряє.

Саме в сім’ї дитина пізнає навколишній світ, тут відбувається її громадянське становлення, формується світогляд, національний дух, естетичні смаки, засвоюються моральні цінності.

Детальніше...

/Files/images/795.jpgНайважчий - перший клас!

Ваше дитя пішло в школу. Змінилося все: його відношення до навколишнього, люди, які його оточують. Якщо раніше він був "центром всесвіту", їм захоплювалася вся сім'я, то тепер він - серед рівних. У житті дитяти з'явилася нова фігура - вчитель. З одного світу, безмежної любові, повного прийняття, він приходить в інший, в якому треба жити, підкоряючись спільним для всіх законам…

Детальніше...


/Files/images/Porady_batk.jpgКілька порад батькам першокласників

1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Не підганяйте, розраховувати час - це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили − провини дитини в цьому немає.

3. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.

Детальніше...


/Files/images/0d40aa39bf88e2bf79ca4520ce2f8a7b_x1024.jpgПерші дні у школі

Отже, на календарі 31 серпня, шкільна форма і біла парадна сорочка-блуза відпрасовані, квіти куплені, портфель зібраний. Що ще можна зробити для того, щоб допомогти майбутньому першокласникові?

Перший місяць у школі психологи називають періодом гострої адаптації. У цей час дитина намагається зрозуміти, що таке школа, і визначити, де її місце в шкільному житті. Упродовж наступних двох — трьох місяців починають формуватися перші шкільні звички, уявлення про себе як про успішного або неуспішного учня.

Досвідчені мами радять батькам майбутніх першокласників і першокласниць, якщо є така можливість, узяти відпустку у вересні. Коли дитина знає, що мама вдома, «під боком», це допоможе їй швидше і легше адаптуватися до шкільного життя. Але навіть якщо ви ходитимете на роботу, ви все ж можете зробити дуже багато.

Детальніше...

7 правил, як зібрати портфель

/Files/images/_portfel.jpgНова канцелярія вже давно куплена і чекає своєї години. Збираючи дитину перший раз в перший клас, хочеться покласти в портфель всі канцелярські багатства. Не поспішайте. Необхідний вміст портфеля вчитель зазвичай озвучує на перших батьківських зборах. А ваше завдання - навчити дитину правильно збирати портфель.

Детальніше...


/Files/images/120.jpegНавчання без страху. Поради психолога першокласникам

Початок шкільного життя супроводжується для шестирічної дитини достатньо великою кількістю стресових явищ, що може приводити не лише до інтелектуально невмотивованого невстигання, а й до соматичних і психічних розладів здоров’я.

Спостерігаючи за першокласниками, педагоги повинні пам’ятати, що навчання в школі вимагає мобілізації всіх інтелектуальних можливостей та фізичних ресурсів дитини. У перші дні навчання у школі майже у 75 % дітей знижується рівень працездатності, різко послаблюється їхня розумова активність. У такому стані навіть підготовлені діти можуть ставати некомунікабельними, сторонитися своїх однолітків, боятися вчителів, невпевнено почуватися біля дошки, неадекватно реагувати на зауваження дорослих, боятися стати неуспішними. Чим слабкіша (фізично чи ментально) дитина, тим глибшими психосоматичними порушеннями може супроводжуватись її шкільне життя.

Детальніше...

/Files/images/загруженное 2.jpgБездуховність батьків як причина шкільної дезадаптації дітей молодшого шкільного віку

В статті розглядається коло проблем, пов'язаних із складністю діагностики та корекції шкільної дезадаптації молодших школярів, викликаної бездуховністю батьків. На конкретному прикладі показано психотравмуючий вплив бездуховності на становлення особистості учня, наведені ефективні психологічні методи вивчення постраждалої дитини.

Метою статті є висвітлення комплексу проблем, пов'язаних із утрудненням у діагностиці ускладнених випадків шкільної дезадаптації молодших школярів.

Детальніше...

/Files/images/images.jpgЯкі навички потрібні дитині для успішного навчання?

Увага

Уміння концентрувати увагу впродовж 10—15 хвилин.
Саме впродовж такого терміну 6-річна дитина може виконувати завдання не відволікаючись. Після цього вчитель повинен запропонувати їй новий вид діяльності. (Наприклад, після вивчення літери — малювання предметів, у назві яких є ця літера, після цього фізкультхвилинка або музичні заняття тощо.) Проте ці 10—15 хвилин дитина має не просто всидіти, але й активно працювати: наприклад, розв'язати декілька прикладів із математики, знайти загальну закономірність, сформулювати правило або вивчити кілька словникових слів і правильно написати їх у тексті. Тобто з кожних 15 хвилин на уроці вона має «вийти» «трохи розумнішою». Якщо вона не вміє цього, від неї важко очікувати помітного прогресу в навчанні.

Детальніше...

/Files/images/shkolnica.jpgЯк допомогти дитині вчитися

«Допомагати чи не допомагати? Сидіти поруч чи не сидіти?» — такі запитання неодмінно ставлять учителю на батьківських зборах.

ТРОХИ ПРО САМОСТІЙНІСТЬ
Ні для кого не секрет — діти повинні бути самостійними. Але, на жаль, не всі розуміють, що таке самостійність. Звичайно, це не безцільне і безконтрольне бігання вулицями, це не готування уроків, абсолютно без нагляду і зацікавленості дорослих.

Адже в деяких сім'ях звичайним явищем буває самоусунення батьків. Вони тішать себе надією, що семирічна дитина власними силами може подолати шкільну премудрість і виконати будь-яке завдання.

Детальніше...

/Files/images/images (1).jpgВчимося робити уроки

Весь день з'їдають уроки. Вони, немов хижаки, позбавляють малюків улюблених ігор, спілкування з друзями, прогулянок з близькими людьми. Поступово отруюючи дитяче життя, домашні завдання, врешті-решт, стають важкою повинністю, майже покаранням. А це вже небезпечно, адже від розпачу лише один крок до небажання вчитися.

Звідси висновок: витрата учнем непомірне великої кількості часу на приготування уроків — сигнал неблагополуччя — явище ненормальне і неприпустиме.

То як бути з часом?

Які причини тривалого, невідступного, розпачливого і безпомічного сидіння за виконанням домашнього завдання?Спробую відповісти на ці запитання.

Детальніше...

Читання. Цікаво знати

/Files/images/128063623670IJQq.jpgДані наукових досліджень говорять про те, що ставлення людини до книги формується в молодшому шкільному віці. Вирішується питання, чи буде ставлення читача до книги активним чи пасивним. Відзначимо, що в наші дні, коли школа переорієнтується з пам'яті на мислення, роль книги незмінно зростає. А читають сучасні діти все менше й менше. Це пов'язано з жорсткою конкуренцією ТБ і комп'ютера, з тим, що нові сучасні книги не завжди доступні. Кожна книга повинна прийти до дитини в певному віці, інакше дружба з нею не відбудеться.Досвід показує, що сучасні діти читають мало. Це веде до низької техніки читання. Немає необхідного оптимального читання, немає скорочитання.

Детальніше...

/Files/images/1297249583_kidinrernet2.jpgПедагогічні поради батькам

Поряд із позитивним значенням засобів масової інформації для розвитку молодої людини, їхній вплив на суспільну свідомість, зокрема юнаків і дівчат, стає дедалі небезпечним. Інформація сучасних засобів медіа, що перевантажена ідеями, руслами боротьби, конкуренції, насильства, конструює психіку молоді, навіює моделі агресивної поведінки та відчуття небезпечного життя. Значна частина батьків занепокоєна сильним потягом їхніх дітей до телебачення, відеофільмів та ігор, що відволікають їх від навчальних занять, різноманітних видів діяльності, корисних для особистісного розвитку молоді, вияву їхніх здібностей. Небезпека з боку засобів масової інформації полягає ще в тому сенсі, що вони "перехоплюють" у батьків виховний вплив на дітей, послаблюють результативність їхніх педагогічних дій, оскільки стають вагомим джерелом значущої та привабливої для молоді інформації.

Детальніше...

/Files/images/images (2).jpgЧому в дитини зникає інтерес до школи

Кожна дитина, за рідкісним винятком, хоче стати школярем. Алє минає час, і інтерес до навчання зникає. У чому полягають причини такої зміни ставлення дитини до навчання?

По-перше, необхідно зрозуміти, чим був викликаний інтерес дитини до школи. Спочатку це переважно зовнішні моменти шкільного життя — шкільна сумка, зошити, нові друзі, вчителі. Не всі діти готові до навчального співробітництва. Не всі можуть зосередитися й уважно, не відволікаючись, слухати вчителя, деякі діти й п'яти хвилин пе можуть усидіти на місці. Причини такої неуважності можуть бути різними: це й особливості вищої нервової діяльності, і швидке виснаження, і стомлюваність через погане здоров'я, і психологічна неготовність.

Детальніше...

/Files/images/uchyoba.jpgНе хочу вчитися

Дослідження підтвердили, що 93% учнів молодших класів не в змозі самостійно впоратися з виконанням домашнього завдання. Більшості з них просто необхідна доросла людина поруч, яка простимулює і перевірить. Непогано справляється з цим група продовженого дня: по-перше, є вчитель, який знає, що і як потрібно зробити, по-друге, за компанію з товаришами будь-яка справа робиться швидше. Допомогти може і репетитор, адже з чужою людиною будь-яка дитина стає більш стриманою і зібраною.

Детальніше...


/Files/images/images (3).jpgПравильне положення ліворукої дитини за столом

є таким: спина пряма, груди не торкаються стола; ноги всією ступнею стоять на підлозі або підставці; голова трішки нахилена праворуч.

У класі за партою ліворука дитина повинна сидіти завжди ліворуч від свого сусіда так, щоб права робоча рука сусіда по парті не заважала ліворукій дитині писати.
Настільна лампа розташовується праворуч від дитини.
Руки повинні лежати на столі так, щоб лікоть лівої руки трішки виступав за край стола й ліва рука вільно рухалася по рядку зверху вниз, а права лежала на столі й притримувала аркуш (зошит).

Детальніше...

/Files/images/sokrovishe.jpgДіти-відмінники - хворі діти?

Бать­ки, час­то не за­мис­лю­ю­чись, пе­ре­кла­да­ють на ди­ти­ну свої незадоволені амбіції.

А ма­люк, ба­жа­ю­чи до­го­ди­ти стар­шим, старається з усіх сил. Ди­тя­ча психіка, не справ­ля­ю­чись з та­ким зав­дан­ням, видає про­тест у вигляді хво­роб. Так, на­прик­лад, гіпертонія у ди­ти­ни загрожує ри­зи­ком інсульту в до­рос­ло­му віці.

Від не­пра­виль­но­го на­вчан­ня в школі у дітей мо­же підвищуватися тиск. А ди­тя­ча гіпертонія, про яку навіть не здо­га­ду­ють­ся бать­ки, загрожує ри­зи­ком інсульту в стар­шо­му віці.

Детальніше...

/Files/images/загруженное.jpgВ який гурток віддати учня, щоб він не втомлювався і правильно розвивався

Крім школи у дитини повинен бути і інший світ - захоплень. Завдання батьків - допомогти визначитися і записати своє чадо в студію, секцію або гурток

Навіщо це потрібно? Ну хоча б для розширення кругозору. Не варто робити з дитини «ботаніка», який нічого не бачить далі шкільних підручників. Щоб малюк розвивався, необхідно розширювати межі його світу. І всілякі студії, секції, гуртки - відмінне підмога в цьому. До того ж не рідкість, коли захоплення з віком переростає у справу всього життя, а дитячий гурток виявляється стартовим майданчиком для майбутніх професійних звершень.

Детальніше...

/Files/images/images (4).jpgЩо робити, якщо дитина отримує погані оцінки

Не звинувачуйте дитину в ліні і безвідповідальності.

1. Перевірте, чи немає якої-небудь фізичної або емоційної причини, яка не дає дитині вчитися. Може, в сім'ї сталася криза? Дитина отримала травму? Чи є у неї друзі? Не здається вона вам сумною і засмученою? Чи не хвора вона чим-небудь? Чи висипається вона, чи вдається їїй гуляти? Чи хороший у неї зір?

Переконайтесь в тому, що дитина розуміє: до неприємностей привели її власні рішення, тобто це результат не вашої поведінки, а поведінки дитини.

Детальніше...

/Files/images/загруженное (1).jpgБатькам про статеве виховання молодших школярів

Ще донедавна питання статевого виховання не було настільки актуальним, як сьогодні. На це є свої причини: по-перше, акселе­рація, що прискорила статеве дозрівання; по-друге, великий потік різноманітної позитивної і негативної інформації; по-третє, при­родна дитяча допитливість. Уже в 3—4-річному віці дитина ставить батькам запитання, пов'язані зі статевою тематикою, наприклад: «Звідки беруться діти?», «Чому діти не народжуються до одружен­ня?», «Для чого потрібний тато?» тощо. Отже, хочете ви цього чи ні, а статеве виховання починається рано. І першими вихователями у цьому напрямі є батьки.

Детальніше...

/Files/images/images (5).jpgПричини та профілактика шкільних хвороб дитини

Навчальний процес це велике навантаження на організм дитини, тому разом із атестатом зрілості учень часто отримує купу хвороб

Які недуги чекають наших дітей за дверима храмів знань, і як їм запобігти?

На жаль, хронічні захворювання відзначаються у 90% школярів. Відхилення здоров'я у дітей 7-17 років з вини освітніх перевантажень, порушень умов навчання, режиму харчування і стресу носять узагальнююче визначення "шкільні хвороби". Проте до лікування краще не доводити.

Детальніше...

/Files/images/images (6).jpgЯк покарання впливає на характер дитини

Цікаво було б довідатися, яким чином батьки знаходять такий спосіб покарання, який, з їхнього погляду, є найбільш дієвим, а на думку дітей — найбільш несправедливим? Більшість з нас робила саме так. Спостережливі батьки, як правило, здогадуються, що для їхньої дитини має особливу цінність, і здобувають ефективний метод впливу. Свідомо чи ні так виходить — не має значення.
При надмірному використанні покарання, тим більше несправедливого, блокується природний стиль прояву індивідуальності.

Детальніше...

/Files/images/1284705962_1.jpgРелаксаційні техніки для молодших школярів

Вплинути на свій емоційний стан і стан дитини можна за допомогою спеціально розроблених психологами і фізіологами вправ.
Коли людина відчуває будь-які емоції, їх зазвичай можна виявити за її мімікою. Крім м'язів обличчя, змінюється також тонус і в інших м'язах тіла. Тільки це не так помітно. Але спостережлива людина може за ходою, постаттю і за деякими іншими зовнішніми ознаками визначити, в якому настрої знаходиться людина.
Навчившись регулювати тонус м'язів, навчившись розслаблюватися,ми отримаємо деяку владу над своїми емоціями. Так, контролюючи напругу своїх м'язів, ми контролюємо свої емоції.

Детальніше...

/Files/images/Senza-titolo-5_i.jpg10 вчинків, яких учителі очікують від батьків

Як свідчить африканська приказка, «Щоб виховати дитину, потрібне ціле село» («It takes a village to raise a child»). А значить, ми не можемо розраховувати на те, що вчителі самостійно зможуть навчити наших дітей. Результати досліджень доводять, що, якщо у шкільне життя дитини залучені мама й тато, то її оцінки, поведінка й емоційне благополуччя значно вище. Тому, щоби полегшити роботу вчителів, необхідно прислухатись до їхніх побажань, викладених у вигляді десяти рекомендацій.

Детальніше...
Кiлькiсть переглядiв: 389

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.